Monday, April 27, 2015

Dawa op Koningsdag

via Omroep Flevoland
Groepjes enthousiaste moslims delen vandaag gratis korans uit om mij te tonen hoe mooi de islam in werkelijkheid is. Ik stel me voor dat katholieke jongens en meisjes hetzelfde hadden gedaan na de misbruikschandalen. En dat ik dan, tot mijn onmetelijke schrik en verbijstering, in de bijbel had gelezen dat kindermisbruik tot de heilige plicht van iedere gelovige behoort.  

Met een uitgedeelde koran in de hand rechtvaardigt ISIS wat ze doet. Met de koran in de hand werd de redactie van Charlie Hebdo uitgemoord. Met de koran in de hand zijn er sinds 9/11 meer dan vijfentwintigduizend door de profeet geïnspireerde aanslagen geweest. Je moet van onnozele of bedrieglijke huize komen om te ontkennen dat dit niet naar de letter van Allahs eeuwige opdracht is geweest.

Ik heb deze koran gelezen, en delen van de hadith. En vooral ook de commentaren. Mijn conclusie is gelijk aan die van Schoppenhauer: "We vinden hierin de meest trieste en armzaligste vorm van theïsme. Veel kan in de vertaling verloren zijn gegaan, maar ik ben er geen enkele waardevolle gedachte in tegengekomen".

No comments:

Post a Comment

Gratis web site teller.